روانشناسی

معرفی تکنیکهای جدید برای آرامش اعصاب

روانشناسی

معرفی تکنیکهای جدید برای آرامش اعصاب

بایگانی
  • ۰
  • ۰

بعضی اوقات ممکن است با وجود اینکه مطالب خوب و مناسبی برای ارائه دارید یا حتی وقتی روی موضوعتان به اندازه کافی تسلط دارید و کلی درباره اش تحقیق و مطالعه کرده اید اما به محض اینکه جلوی جمع قرار می گیرید همه چیز به هم بریزد! شاید بپرسید چرا چنین اتفاقی می افتد؟ جواب آن ساده است: اعتماد به نفس پایین!

سخÙ?راÙ?Û? Ù?Ù?ثر

تصور کنید با شانه هایی آویزان روی سن (صحنه) در حال قدم زدن هستید. سرتان را پایین گرفته اید و با صدایی نه چندان واضح می گویید: “سلام.. خوشحالم که اینجا هستم …” بعد خیلی مصنوعی و عصبی لبخند می زنید و ادامه می دهید: “امممم… خب باید بگم که…”

در این لحظات پر تنش و اضطراب چهره حضار را می بینید که به شما خیره شده اند و در چنین شرایطی فقط دلتان می خواهد زمین دهان باز کند و شما را ببلعد! بعد با همان حالت نگران و مضطرب ادامه می دهید. شانه هایتان آویزان تر می شوند و عرق روی پیشانی تان می نشیند. در نهایت حضار برایتان کف می زنند و ماجرا تمام می شود؛ ولی نه برای شما!

پیش خودتان فکر می کنید همه زحماتتان به باد رفته. آن همه تحقیق و جستجو همگی پشت استرس و اضطراب هایتان باقی ماندند و کسی آنها را ندید. ولی چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟ این دقیقا همان سوالیست که امروز ما در این مطلب به آن پاسخ می دهیم و با ارائه نکات و راهنمایی های موثر به شما کمک می کنیم از تکرار این اتفاق جلوگیری کنید.

چطور ارائه غیر منتظره و تاثیر گذاری داشته باشیم؟

یک سخنرانی قوی و تاثیر گذار چیزیست که هیچ کس انتظارش را ندارد و برای همه غیر قابل پیش بینی است. تحقیقات نشان می دهند وقتی مخاطب کاملا می داند که قرار است چه اتفاقی بیفتد و همه چیز مثل همان روند روتین و معمول است توجه چندانی به ارائه شما نمی کند. اما وقتی او نمی داند که قرار است چه چیزی ارائه بدهید بیشتر درگیر ماجرا می شود و کاملا توجهش را روی شما متمرکز می کند.

چطور شروعی استثنایی داشته باشیم؟

این مساله به عواملی مثل انتخاب موضوع، شرایط محیط و سبک و شیوه ارائه شما بستگی دارد. تکنیک های زیر به شما کمک می کنند که شروع خوب و تاثیر گذاری داشته باشید.

...

ادامه توضیحات را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:

چطور سخنرانی را با قدرت شروع کنیم و با قدرت به پایان ببریم؟

  • ۹۸/۰۴/۱۵
  • سوگند شهابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی