روانشناسی

معرفی تکنیکهای جدید برای آرامش اعصاب

روانشناسی

معرفی تکنیکهای جدید برای آرامش اعصاب

بایگانی
  • ۰
  • ۰

به این فکر کنید که از شما خواسته شده در جمع سخنرانی کنید. مهم نیست که موضوع آن چه باشد؛ مساله مهم این است که بر ترستان غلبه کنید و با اعتماد به نفس کامل در جمع ظاهر شوید. حتی اگر فکر کردن به این مساله که باید جلوی جمع صحبت کنید یا برای یک عده زیادی سخنرانی کنید شما را دچار استرس و اضطراب می کند باید بگوییم شما تنها نیستید. برای اکثر مردم صحبت کردن در جمع و مخصوصا سخنرانی کردن دلهره آور و نگران کننده است. بنابراین اگر این مساله شما را هم مضطرب می کند کاملا طبیعی و نرمال است.

نکته دیگری که باید بدانید این است که خیلی از افراد معروف و مشهور هم نسبت به سخنرانی کردن حس خوبی ندارند و در واقع کمی از این مساله می ترسند. مثلا جولیا رابرتز بازیگر موفق و برنده جایزه اسکار هم دقیقا دچار همین مشکل است. خانم رابرتز در کودکی از مشکل لکنت زبان رنج می برد و همین مساله باعث می شد از صحبت کردن در جمع فراری باشد. اما کم کم یاد گرفت که بر این ترس و اضطراب غلبه کند و به راحتی بتواند در جمع ها صحبت کند. اگر جولیا رابرتز توانسته چنین مشکلی را شکست بدهد چرا شما نتوانید؟ تنها کاری که باید بکنید یاد گرفتن مهارت هاییست که به شما کمک می کنند بر ترس و اضطرابتان غلبه کنید و اجازه ندهید این ترس فرصت اجتماعی شدن و صحبت کردن را از شما بگیرد.

چطور بر ترسمان غلبه کنیم و جلوی جمع صحبت کنیم؟

1-با سخنرانی های کوتاه و مختصر شروع کنید

هیچ وقت نمی توانید بدون یاد گرفتن مقدمات یک درس یا یک رشته ورزشی در آن خبره شوید. غلبه بر ترس هم درست مثل همین قضیه است. باید با تمرینات کوچک و مختصر شروع کنید و کم کم جلو بروید. اگر صحبت کردن جلوی جمع برایتان سخت است اولین سخنرانی تان نباید طولانی باشد. به جای اینکار بهتر است یک سخنرانی کوتاه و عمومی را انتخاب کنید. برای مبتدی ها معمولا توصیه می کنیم کارشان را با 1 تا 3 دقیقه صحبت کردن جلوی جمع شروع کنند.

این سخنرانی کوتاه می تواند درباره هر چیزی باشد. می توانید درباره یک فیلم، یک خبر خاص و یا سخنرانی یک شخص دیگر حرف بزنید. در این مرحله اصلا از شما انتظار نمی رود که برای مدت طولانی و بی وقفه صحبت کنید.

...

ادامه متن را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:

24 نکته سریع و ساده برای غلبه بر ترس از صحبت در جمع یا سخنرانی

  • ۹۸/۰۴/۱۵
  • سوگند شهابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی