روانشناسی

معرفی تکنیکهای جدید برای آرامش اعصاب

روانشناسی

معرفی تکنیکهای جدید برای آرامش اعصاب

بایگانی
  • ۰
  • ۰

اینکه هیپنوتیزم چیست و آیا واقعا موثر و واقعی است یا نه سوال بسیاری از کاربران در حوزه فضای مجازی ست. در این مطلب با استفاده از جدیدترین تحقیقات علمی دنیا به این سوالات و پرسشهای رایج دیگر که ممکن است ذهن شما را هم مشغول کرده باشد جواب خواهیم داد.

Ù?Û?Ù¾Ù?Ù?تÛ?زÙ? Ú?Û?ست

آیا هیپنوتیزم واقعی است؟

هیپنوتیزم یک فرآیند درمانی روان‌شناختی واقعی است؛ که اغلب مورد سوءتفاهم قرار گرفته و به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. با این حال، تحقیقات پزشکی نشان می دهد که چگونه و چه زمانی هیپنوتیزم می‌تواند به عنوان یک ابزار درمانی مورد استفاده قرار گیرد. در جدیدترین تحقیقات دنیا هیپنوتیزم به عنوان یک موضوع کاملا واقعی شناخته شده است.

هیپنوتیزم دقیقا چیست؟

هیپنوتیزم یک گزینه درمانی است که کمک می کند تا با شرایط بد روحی مقابله کنید و ذهن و جسم آرامتری داشته باشید. برای انجام این کار، یک هیپنوتیزم کننده مجاز و یا هیپنوتراپیسم، شما را به حالت آرامش عمیق هدایت می کند. (گاهی اوقات این روش به عنوان یک حالت ترنس مانند توصیف می‌شود). در حالی که در این حالت هستید، آن‌ها می‌توانند پیشنهادهایی که برای کمک و یا تغییر و بهبود درمان طراحی شده‌اند، ارائه دهند. هیپنوتیزم واقعی به عنوان بخشی از فعالیت و سرگرمی به حساب نمی آید بلکه حالت درمانی دارد.

آیا هیپنوتیزم همان هیپنوتراپی است؟

بله و خیر. هیپنوتیزم یک ابزار است که می تواند برای درمان استفاده شود. هیپنوتراپی استفاده از این ابزار است. توضیح واضح تر اینکه هیپنوتیزم کردن مثل این است که بگوییم که سگ ها چه کاری برای درمان حیوانات انجام می دهند.

آیا هیپنوتیزم توسط پزشکان توصیه می شود؟

برخی پزشکان معتقد نیستند که هیپنوتیزم بتواند در سلامت روان یا درمان درد جسمانی مورد استفاده قرار گیرد. تحقیقات برای حمایت از استفاده از هیپنوتیزم بیشتر شده‌است اما همه پزشکان آن را نپذیرفته‌اند.

در بسیاری از دانشکده های پزشکی استفاده از هیپنوتیزم را آموزش نمی‌دهند و روانشناسان در طی سال‌های تحصیلی خود آن را آموزش نمی‌بینند. این مساله سوءتفاهم زیادی در مورد این درمان احتمالی در میان پزشکان بوجود آورده است.

...

برای مطالعه ادامه متن بر روی لینک اصلی زیر کلیک کنبد:

هیپنوتیزم چیست؟ آیا واقعی است؟ و 16 سوال فوق العاده مهم دیگر

  • ۹۸/۰۴/۰۹
  • سوگند شهابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی